Loading...
Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.
Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.
Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.
Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.
Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.

Friends Arena – JAG VAR DÄR, invigningen.

Friends Arena hade en stor utmaning: sälja biljetter till invigningsgalan – men utan att avslöja någon av de uppträdande artisterna!Vi tog fram konceptet JAG VAR DÄR som fokuserar på känslan, de stora ögonblicken och minnena som invigningen kommer att ge. När nya nationalarenan invigs är det en historisk händelse. Senast det hände var när Råsunda invigdes 1937.

Vår mediastrategi var att fokusera kampanjen för att skapa större genomslag. Istället för fler mindre annonser tog vi över allt annonsutrymme i Dagens Nyheters OS-bilaga där vi hade 4 hela uppslag.

I radio läste skådespelaren Felix Engström (känd från Beck, Nobels testamente mm) texten. Flickorna Larsson producerade. Lyssna på radion här: Friends Arena Jag var där. 50s

Utomhus kommunicerades konceptet på en jättestor stortavla strax bredvid arenan. Även annonser ingick i Expressen och Aftonbladet.